duminică, 14 decembrie 2014

La un click distanta

Comertul electronic, pe internet, cunoaste un avânt nemaipomenit. Au aparut o sumedenie de magazine virtuale, care comercializeza orice si care, prin firmele de curierat, îti aduce produsul acasa, costând, paradoxal, mai putin decât în magazinele clasice. Comerciantii virtuali ofera bonusuri, reduceri, vouchere, cupoane etc. într-un sistem elaborat, bazat suta la suta pe tehnici de marketing, compensând asa-zisele pierderi la produs, din reclama, taxa de raft sau deduceri fiscale, legale. Reduceri substantiale se întîlnesc la produsele alimentare, la cosmetice, la detergenti, bauturi, anvelope pentru masina ori piese de schimb pentru acesta, la saltele si la multe altele. Totul e sa dai cautare pe Google si sa cauti ofertele cele mai bune, lucru care te scuteste de timp si bani. Comerciantul modern stie din experienta ca omul, prin definitie, este comod, astfel ca el nu face altceva decât sa speculeze aceasta înclinatie, oferindu-i prilejul de a comanda de acasa, din fotoliu sau, tentându-l  cu o varietate de produse si preturi mici. Asa se face ca astazi, pe drumurile proaste ale patriei, milioane de masini transporta colete, mici sau mari, continând diverse produse, de la electronice la alimentare, de la papetarie la articole de mobilier sau gradina, de la peste oceanic la suplimente alimentare, care sunt, de fapt, medicamente neomologate, dând un avânt nemainîntâlnit comertului si circulatiei banilor. Este stiut, deasemeni, ca românii au o gramada de sarbatori si ca în aceste zile comenzile cresc vijelios, proportional cu reducerile, care sunt foarte diversificate si care ating cote fabuloase pe internet. Cu aceste ocazii, oamenii accceseaza si alte sevicii conexe, cum ar fi centrele de înfrumusetare, frizeriile cu programari on line, pensiunile, casele de vacanta etc, de unde poti comanda on line mâncare, bautura si, în general, orice. De multe ori, datorita unei publicitati agresive, de care este raspunzator tot internetul, oamenii navalesc pur si simplu în magazine pentru a prinde vreo reducere , fiind dispusi chiar sa-si cheltuiasca bani pe acelasi produs, multiplicat de n ori. Disparitia internetului ar echivala cu un dezastru pentru cei mai multi dintre noi, dar si cu un declin economic de proportii.“Internetul, spunea Dan Chisu, este un bombardament al posibilitatii de a câstiga.”iar Vasile Ghica îl completa ”S-ar putea ca dupa epoca Internetului, sa revina cea de... piatra…”, iar George Prutenu aduga "Internetul este ca un oras... Este acolo un mosneag foarte istet. I se spune Google... E spirt!"


Sursa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu